Saturday 16 February 2013

Nabi Isa Tuhan??


Tidak ada para rasul meminta agar umat manusia menyembah diri mereka sendiri (rasul) apatah lagi meletakkan ke darjat Tuhan!!


Inilah kekeliruan paling asas dalam Kristian apabila meletakkan Jesus sebagai Tuhan.






Adakah memang Jesus mengajar pengikutnya agar menyembahnya sebagai Tuhan? Lihat sendiri di dalam Bible:

" For I have given unto them the words which thou gavest me; and they have received them, and have known surely that I came out from thee, and they have believed that thou didst send me." (John 17:8) 

Maksud :


 " Sebab segala firman yang engkau sampaikan kepadaku telah kusampaikan kepada mereka dan mereka telah menerimanya. Mereka tahu benar-benar, bahawa aku datang daripadaMU, dan mereka percaya, bahawa Engkaulah yang telah mengutus aku." (John 17:8)


 Jelas sekali perkataan tersebut mengakui bahawa Jesus adalah Utusan seperti utusan-utusan yang lain : Adam, Idris (Enoch), Nuh (Noah), Ibrahim (Abraham), Musa (Moses), Daud (David), Sulaiman (Solomon), Zulkefli (Ezekiel), Yahya (John The Baptist) dan Muhammad saw sendiri.

 Kerana itu makna "Christ" seperti asal mengikut bahasa Latin bermaksud "Utusan" atau "Yang Menyampaikan".



   
 Jadi tentu kita tertanya, sekiranya Jesus tidak pernah mengajarkan dirinya Tuhan atau salah satu oknum (peribadi) dalam triniti, maka ajaran SIAPAKAH yang dianuti oleh pengikut Kristian??


SIAPA???
Jadi, meh cari jawapanya sama-sama na
(",)??

0 ulasan:

Post a Comment

 
Copyright © 2010 Pena Emas. All rights reserved.